Startsida
Hjälp
Sök i LIBRIS databas

     

 

Sökning: onr:11675176 > Entrepreneurship as...

Entrepreneurship as social change [Elektronisk resurs] a third movements in entrepreneurship book / edited by Chris Steyaert and Daniel Hjorth.

Steyaert, Chris (redaktör/utgivare)
Hjorth, Daniel, 1969- (redaktör/utgivare)
Entrepreneurship and Small Business Research Institute (utgivare)
Alternativt namn: ESBRI
Alternativt namn: Institutet för entreprenörskaps- och småföretagsforskning
Ebooks Corporation. 
ISBN 1847204422
Publicerad: Cheltenham : Edward Elgar Publishing Limited, 2007
Engelska xii, 327 s.
Serie: Movements in entrepreneurship ; 3
  • E-bok
Innehållsförteckning Sammanfattning Ämnesord
Stäng  
  • Contents; List of figures; List of tables; List of contributors; Foreword and acknowlegements; Introduction: what is social in social entrepreneurship?; Chapter 1: Social entrepreneurship: the view of the young Schumpeter; Chapter 2: The practice of social entrepreneurship: notes toward a resource-perspective; Chapter 3: Communities in the global economy: where social and ingigenous entrepreneurship meet; Chapter 4: Location and relocation, visions and revisions: opportunities for entrepreneurship; Chapter 5: Public entrepreneurship: moving from social/consumer to public/citizen. 
  • Chapter 6: The rhetoric of social entrepreneurship: paralogy and new language games in academic discourseChapter 7: Entrepreneurship, shifting life orientations and social change in the countryside; Chapter 8: Women, Mother Earth and the business of living; Chapter 9: The dynamics of community identity making in an industrial district: the spirit of Gnosjo revisited; Chapter 10: Entrepreneurship as boundary work. 
  • This book - the third in the Movements in Entrepreneurship series - examines entrepreneurship as a societal phenomenon. It provides an in-depth study of the social aspects of entrepreneurship, illustrating how entrepreneurship affects society. The need to move beyond economy to disclose entrepreneurship in its societal forms is demonstrated, as is the relevance of our understanding of entrepreneurship as a societal phenomenon. The contributors show that entrepreneurship is a society-creating force and as such, it evokes new questions for entrepreneurship research and attempts to engage with ne 

Ämnesord

Entreprenörskap  (sao)
Social förändring  (sao)
Entrepreneurship  (LCSH)
Social change  (LCSH)
Social entrepreneurship. 
Entrepreneurship  (LCSH)
Social change  (LCSH)

Indexterm och SAB-rubrik

Qba Företagsorganisation, företagsformer, företagsledning

Klassifikation

338.04 (DDC)
Qba (kssb/8)
Inställningar Hjälp

Titeln finns på 5 bibliotek. 

Bibliotek i Mellansverige (1)

Ange som favorit

Bibliotek i Stockholmsregionen (2)

Ange som favorit

Bibliotek i östra Sverige (2)

Ange som favorit
Om LIBRIS
Sekretess
Hjälp
Fel i posten?
Kontakt
Teknik och format
Sök utifrån
Sökrutor
Plug-ins
Bookmarklet
Anpassa
Textstorlek
Kontrast
Vyer
LIBRIS söktjänster
SwePub
Uppsök

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

Copyright © LIBRIS - Nationella bibliotekssystem

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy