Startsida
Hjälp
Sök i LIBRIS databas

     

 

Sökning: onr:13985918 > Skolministeriet

Skolministeriet [Elektronisk resurs] När skolan är för lätt

Sveriges utbildningsradio (producent)
Alternativt namn: UR
Alternativt namn: Utbildningsradion
Publicerad: Utbildningsradion, 2013
Svenska Radioprogram
  • TalLäromedel
Sammanfattning Ämnesord
Stäng  
  • "Det känns som att sitta och vänta på bussen i sex timmar." Så beskriver 13-årige Elliot Klint en helt vanlig dag i skolan. Inte för att han hellre vill vara någon annanstans, utan för att han redan kan det mesta som lärarna står och pratar om framme vid katedern. Vad händer när skolan inte lyckas tillfredsställa elevernas kunskapstörst, när utmaningarna är för lätta och nivån för låg? Vi träffar Sten Collander, som ansvarar för Mensas ungdomsprogram, och tvillingarna Erik och Gustav som går i sjunde klass, trots att de bara är elva år. 

Ämnesord

Begåvade barn  (sao)
Begåvningsdifferentiering  (sao)
Skolan  (sao)
Gifted children  (LCSH)
Ability grouping in education  (LCSH)
Education  (LCSH)

Indexterm och SAB-rubrik

Eaaa Pedagogisk psykologi: differentieringsproblem

Målgrupp

Lärarfortbildning

Klassifikation

370.151 (DDC)
Eaaa (kssb/8)
Inställningar Hjälp

Titeln finns på 21 bibliotek. 

Bibliotek i norra Sverige (3)

Ange som favorit

Bibliotek i Mellansverige (6)

Ange som favorit

Bibliotek i Stockholmsregionen (2)

Ange som favorit

Bibliotek i östra Sverige (2)

Ange som favorit

Bibliotek i västra Sverige (5)

Ange som favorit

Bibliotek i södra Sverige (3)

Ange som favorit
Om LIBRIS
Sekretess
Hjälp
Fel i posten?
Kontakt
Teknik och format
Sök utifrån
Sökrutor
Plug-ins
Bookmarklet
Anpassa
Textstorlek
Kontrast
Vyer
LIBRIS söktjänster
SwePub
Uppsök

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

Copyright © LIBRIS - Nationella bibliotekssystem

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy