Startsida
Hjälp
Sök i LIBRIS databas

     

 

Sökning: onr:22277864 > Barnaministeriet do...

Barnaministeriet dokumentär [Elektronisk resurs] Vi är fortfarande särbegåvade

Sveriges utbildningsradio (producent)
Alternativt namn: UR
Alternativt namn: Utbildningsradion
Publicerad: Utbildningsradion, 2018
Svenska Radioprogram
  • TalLäromedel
Sammanfattning Ämnesord
Stäng  
  • Enäggstvillingarna Erik och Gustav är särbegåvade. De lärde sig läsa när de var tre år gamla. När de var tio år träffade vi dem för första gången. De vantrivdes i skolan eftersom de varken fick tillräckliga utmaningar eller kompisar att hänga med. Vi möter dem igen när de är 15 år och deras liv är bättre. De bor i Bryssel och går i Europeiska skolan, där de trivs med undervisningen och har fått många kompisar. Specialpedagogen och gymnasieläraren Mona Liljedahl ger tips på hur pedagoger bättre kan förstå sig på barn med särskilda begåvningar. 

Ämnesord

Begåvade personer  (sao)
Begåvade barn  (sao)
Begåvningsdifferentiering  (sao)
Ability grouping in education  (LCSH)
Gifted persons  (LCSH)
Gifted children  (LCSH)

Indexterm och SAB-rubrik

Doec Intelligens och begåvning

Målgrupp

Vuxövergripande

Klassifikation

153.9 (DDC)
Doec (kssb/8)
Inställningar Hjälp

Titeln finns på 22 bibliotek. 

Bibliotek i norra Sverige (3)

Ange som favorit

Bibliotek i Mellansverige (6)

Ange som favorit

Bibliotek i Stockholmsregionen (2)

Ange som favorit

Bibliotek i östra Sverige (2)

Ange som favorit

Bibliotek i västra Sverige (5)

Ange som favorit

Bibliotek i södra Sverige (4)

Ange som favorit
Om LIBRIS
Sekretess
Hjälp
Fel i posten?
Kontakt
Teknik och format
Sök utifrån
Sökrutor
Plug-ins
Bookmarklet
Anpassa
Textstorlek
Kontrast
Vyer
LIBRIS söktjänster
SwePub
Uppsök

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

Copyright © LIBRIS - Nationella bibliotekssystem

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy