Startsida
Hjälp
Sök i LIBRIS databas

     

 

Sökning: onr:9602428 > 12 brain/mind learn...

12 brain/mind learning principles in action : the fieldbook for making connections, teaching, and the human brain / by Renate Caine ... [et al.].

Caine, Renate Nummela. 
Alternativt namn: Nummela Caine, Renate
ISBN 1-4129-0984-8 (hft)
Thousand Oaks, Calif. : Corwin Press, c2005
Engelska 263 p.
  • Bok
Innehållsförteckning Ämnesord
Stäng  
  • Getting started -- Introduction to relaxed alertness -- The development of competence and confidence accompanied by meaning or purpose -- The school environment and relaxed alertness -- How meaning contributes to relaxed alertness -- Emotions and patterning -- Introduction to immersion in complex experience -- Seeing the parts and experiencing wholeness -- Engaging the physiology in learning -- Meaning through patterning -- Developmental steps and shifts in learning -- Introduction to active processing -- Two ways of organizing memory -- Focused attention and peripheral perception -- Conscious and unconscious learning -- Teaching to unique students.

Ämnesord

Learning, Psychology of.  (LCSH)
Learning  -- Physiological aspects. (LCSH)
Brain.  (LCSH)
Teaching.  (LCSH)
Inlärning  -- psykologiska aspekter (sao)
Pedagogisk psykologi  (sao)
Educational psychology  (LCSH)

Klassifikation

LB1060 (LCC)
370.15/23 (DDC)
Eaac (kssb/7)
Inställningar Hjälp

Titeln finns på 1 bibliotek. 

Bibliotek i norra Sverige (1)

Ange som favorit
Om LIBRIS
Sekretess
Blogg
Hjälp
Fel i posten?
Kontakt
Teknik och format
Sök utifrån
Sökrutor
Plug-ins
Bookmarklet
Anpassa
Textstorlek
Kontrast
Vyer
LIBRIS söktjänster
SwePub
Sondera
Uppsök

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

Copyright © LIBRIS - Nationella bibliotekssystem

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy