Startsida
Hjälp
Sök i LIBRIS databas

     

 

Sökning: onr:mzkvks62k8dhzkkg > Modeling the Succes...

Modeling the Success of Application-Based Mobile Banking [Elektronisk resurs]

Ghobakhloo, Morteza (författare)
Fathi, Masood (författare)
Production and Automation Engineering (medarbetare)
Högskolan i Skövde Institutionen för ingenjörsvetenskap (utgivare)
Högskolan i Skövde Forskningscentrum för Virtuella system (utgivare)
Publicerad: MDPI, 2019
Engelska.
Ingår i: ; 7:4, 1-21
Läs hela texten
Läs hela texten
Läs hela texten
  • E-artikel/E-kapitel
Sammanfattning Ämnesord
Stäng  
  • The present study addresses the issue of mobile banking customer retention by developing and empirically testing a theoretical model that describes the way mobile banking success is achieved. The data collection process was conducted via a web-based questionnaire survey through which 402 usable responses from users of application-based mobile banking services were collected. The data collected were further analyzed via covariance-based structural equation modeling. Results indicate that application-based mobile banking success can be defined in terms of the favorable attitude toward and repeated use of mobile banking applications. Experienced advantage, user satisfaction, and post-use trust toward mobile banking applications are among the critical enablers of application-based mobile banking success. The findings of this research can enable academicians and practitioners, banks, and financial institutions, in particular, to devise the mechanism through which the success of application-based mobile banking services can be facilitated. 

Ämnesord

Engineering and Technology  (hsv)
Mechanical Engineering  (hsv)
Production Engineering, Human Work Science and Ergonomics  (hsv)
Teknik och teknologier  (hsv)
Maskinteknik  (hsv)
Produktionsteknik, arbetsvetenskap och ergonomi  (hsv)
Production and Automation Engineering  (his)
Produktion och automatiseringsteknik  (his)

Genre

government publication  (marcgt)

Indexterm och SAB-rubrik

mobile banking
loyalty
repeated use
satisfaction
trust
mobile commerce
banking performance
Inställningar Hjälp

Beståndsinformation saknas

Om LIBRIS
Sekretess
Blogg
Hjälp
Fel i posten?
Kontakt
Teknik och format
Sök utifrån
Sökrutor
Plug-ins
Bookmarklet
Anpassa
Textstorlek
Kontrast
Vyer
LIBRIS söktjänster
SwePub
Sondera
Uppsök

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

Copyright © LIBRIS - Nationella bibliotekssystem

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy