Startsida
Hjälp
Sök i LIBRIS databas

     

 

Sökning: onr:13474064 > The new digital sho...

The new digital shoreline : how Web 2.0 and Millennials are revolutionizing higher education / Roger McHaney ; foreword by Sir John Daniel.

McHaney, Roger. (författare)
ISBN 9781579224592
1st ed.
Publicerad: Sterling, Va. Stylus Pub. 2011
Engelska xix, 247 p.
  • Bok
Innehållsförteckning Ämnesord
Stäng  
  • Discovering a new shoreline -- Indigenous populations on the shoreline -- The new shoreline's topography: platforms for learning -- The new shoreline's topography: web 2.0 and social learning -- The new shoreline's topography: web 2.0 content, filtering, apps, and emergent behaviors -- What students are finding on the new shore -- Convergence on the new shoreline -- Taking the next step as a teacher.

Ämnesord

Utbildning via internet  (sao)
Högskolan  (sao)
Utbildningsteknologi  (sao)
Webb 2.0  (sao)
Internet in higher education.  (LCSH)
Web 2.0.  (LCSH)
Educational change.  (LCSH)
Generation Y.  (LCSH)
Educational technology  (LCSH)
Internet in education  (LCSH)
Web 2.0  (LCSH)
Universities and colleges  (LCSH)

Klassifikation

LB1044.87 (LCC)
378.1/7344678 (DDC)
Epabx (kssb/8 (machine generated))
Inställningar Hjälp

Titeln finns på 18 bibliotek. 

Bibliotek i norra Sverige (2)

Ange som favorit

Bibliotek i Mellansverige (5)

Ange som favorit

Bibliotek i Stockholmsregionen (3)

Ange som favorit

Bibliotek i östra Sverige (1)

Ange som favorit

Bibliotek i västra Sverige (4)

Ange som favorit

Bibliotek i södra Sverige (3)

Ange som favorit
Om LIBRIS
Sekretess
Hjälp
Fel i posten?
Kontakt
Teknik och format
Sök utifrån
Sökrutor
Plug-ins
Bookmarklet
Anpassa
Textstorlek
Kontrast
Vyer
LIBRIS söktjänster
SwePub
Uppsök

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

Copyright © LIBRIS - Nationella bibliotekssystem

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy