Startsida
Hjälp
Sök i LIBRIS databas

     

 

Sökning: onr:10278263 > How the media shape...

How the media shape young women's perceptions of self-efficacy, social power and class : marketing sexuality / Cecelia Baldwin.

Baldwin, Cecelia. (författare)
ISBN 0-7734-5659-7
Lewiston, N.Y. : Edwin Mellen Press, 2006.
Engelska 154 p. cm.
  • Bok
Innehållsförteckning Ämnesord
Stäng  
  • Stolen souls -- Media studies -- Historical periodization of sexualized media imagery -- Feminist theory and sexualized imagery -- Media's role in adolescent sexual development -- Quantitative research: effects of sexualized imagery on the perceptions of power among differing groups of adolescent females -- Qualitative research: the stories they tell: qualitative analysis of young women's perceptions of power and class in sexualized imagery -- Education and resistance to a market driven sexuality.

Ämnesord

Massmedia  -- reklam -- kvinnobilden (kao)
Kvinnouppfattning  -- flickor -- unga kvinnor (kao)
Sexualitet  (kao)
Makt  (kao)
Mass media and teenagers.  (LCSH)
Sex in mass media.  (LCSH)
Sex in advertising.  (LCSH)
Power (Social sciences)  (LCSH)
Teenage girls  -- Attitudes. (LCSH)
Sexualitet i massmedia  (sao)
Sex in mass media  (LCSH)

Klassifikation

HQ799.2.M35 (LCC)
302.230835/2 (DDC)
Bs (kssb/8)
Inställningar Hjälp

Titeln finns på 2 bibliotek. 

Bibliotek i Stockholmsregionen (1)

Ange som favorit

Bibliotek i västra Sverige (1)

Ange som favorit
Om LIBRIS
Sekretess
Hjälp
Fel i posten?
Kontakt
Teknik och format
Sök utifrån
Sökrutor
Plug-ins
Bookmarklet
Anpassa
Textstorlek
Kontrast
Vyer
LIBRIS söktjänster
SwePub
Uppsök

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

Copyright © LIBRIS - Nationella bibliotekssystem

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy