Startsida
Hjälp
Sök i LIBRIS databas

     

 

Sökning: onr:9342516 > Reading and writing...

Reading and writing ourselves into being : the literacy of certain nineteenth-century young women / by Claire White Putala.

Putala, Claire White (författare)
ISBN 1593111088
Publicerad: [Greenwich, Conn.] : Information Age Pub. cop. 2004
Engelska xx, 303 s.
Serie: Language, literacy, and learning
  • Bok
Ämnesord
Stäng  

Ämnesord

Amerikanska kvinnliga författare  (sao)
Brev  (sao)
Intellektualism  (sao)
American letters  -- History and criticism. (LCSH)
Young women  -- United States -- Correspondence -- History and criticism. (LCSH)
Young women  -- Books and reading -- United States -- History -- 19th century. (LCSH)
Literacy  -- United States -- History -- 19th century. (LCSH)
Young women  -- United States -- Intellectual life. (LCSH)
Letter writing  -- History -- 19th century. (LCSH)
Young women  -- United States -- Language. (LCSH)
English language  -- United States. (LCSH)
English language  -- 19th century. (LCSH)
Letters  (LCSH)
Rationalism  (LCSH)
Women authors, American  (LCSH)
United States  -- Intellectual life -- 19th century. (LCSH)

Personnamn

Osborne family -- Archives.

Indexterm och SAB-rubrik

Geq Litteraturhistoria: amerikansk
G.06 Litteraturvetenskap: brev
Dbca Rationalism och besläktade system och doktriner

Klassifikation

PS417 (LCC)
816/.309 (DDC)
Geq (kssb/7)
G.06 (kssb/7)
Dbca (kssb/7)
Inställningar Hjälp

Titeln finns på 2 bibliotek. 

Bibliotek i norra Sverige (1)

Ange som favorit

Bibliotek i östra Sverige (1)

Ange som favorit
Om LIBRIS
Sekretess
Hjälp
Fel i posten?
Kontakt
Teknik och format
Sök utifrån
Sökrutor
Plug-ins
Bookmarklet
Anpassa
Textstorlek
Kontrast
Vyer
LIBRIS söktjänster
SwePub
Uppsök

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

Copyright © LIBRIS - Nationella bibliotekssystem

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy