Startsida
Hjälp
Sök i LIBRIS databas

     

 

Sökning: onr:dn8hvpvmb5zsl962 > Affirming diversity :

Affirming diversity : the sociopolitical context of multicultural education /Sonia Nieto, University of Massachusetts, Amherst, Patty Bode, Amherst-Pelham Regional Public Schools, Amherst, Massachusetts.

  • Edition 7.
  • BokEngelska2016

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • Publicerad:New York :Publicerad:Pearson,Publicerad:2016
  • Copyright:©2018
  • xxiii, 368 pagesillustrations28 cm.
  • texttxtrdacontent
  • unmediatednrdamedia
  • volumencrdacarrier
  • 28 cm.

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:dn8hvpvmb5zsl962
  • ISBN:9780134047232
  • ISBN:0134047230

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska

Klassifikation

Anmärkningar

  • Includes bibliographical references (pages 341-354) and index..
  • Foreword -- Preface -- I. Setting the stage: multicultural education within a sociopolitical context -- II. Developing a conceptual framework for multicultural education -- III. Implications of diversity for teaching and learning in a multicultural society -- References -- Index

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Nieto, Sonia.(författare)
  • Bode, Patty.(författare)

Länkade data-URI:er (test)

  • https://id.kb.se/term/sao/Kulturell%20m%C3%A5ngfald (Kulturell mångfald sao)
  • https://id.kb.se/term/sao/Minoritetsundervisning (Minoritetsundervisning sao)
Inställningar Hjälp

Titeln finns på 1 bibliotek. 

Bibliotek i Mellansverige (1)

Ange som favorit
Om LIBRIS
Sekretess
Blogg
Hjälp
Fel i posten?
Kontakt
Teknik och format
Sök utifrån
Sökrutor
Plug-ins
Bookmarklet
Anpassa
Textstorlek
Kontrast
Vyer
LIBRIS söktjänster
SwePub
Sondera
Uppsök

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

Copyright © LIBRIS - Nationella bibliotekssystem

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy